Jak stworzyć dobrą reklamę samochodu?

Mówi się, że “reklama dźwignią handlu“. Powiedzenie to jest jak najbardziej prawdziwe. Bez dobrej reklamy ciężko sprzedać jakikolwiek produkt, choćby nie wiadomo jak świetny on by nie był. Dziś dzięki chwytliwym hasłom reklamowym, zmyślnym koncepcją oraz niesamowitym efektom specjalnym można stworzyć coraz to ciekawsze i przyciągające wzrok reklamy samochodów. Producenci i koncerny motoryzacyjne nieraz przeznaczają na jedną kampanię reklamową naprawdę pokaźne sumy pieniędzy.

Co wyróżnia dobrą reklamę samochodu?

Reklamy widujemy zarówno na bilboardach, w telewizji, internecie jak i w radiu. Reklamy samochodów często tworzone są z ogromnym rozmachem na najwyższym technicznym poziomie tak, że często nie odbiegają one zbytnio od najlepszych produkcji fabularnych. Można je porównać do motoryzacyjnego mini-kina. Co wyróżnia jednak tą naprawdę dobrą reklamę? Reklama samochodu w dużej mierze skupia się na jak najciekawszym, najbardziej niekonwencjonalnym zaprezentowaniu wszelkich atutów i walorów reklamowanego pojazdu. Najczęściej twórcy decydują przede wszystkim pokazać szybkość z jaką może pędzić prezentowane auto i dlatego pokazują pędzący samochód na tle malowniczych krajobrazów czy też nowoczesnych miast. Bardzo często w reklamach uwypukla się luksusowe wnętrza pragnienia, profesjonalizm i prawdziwą fascynację samochodami.Jednakże przede wszystkim dobra reklama powinna zachęcić potencjalnego klienta do zakupu, sprawić, że na długo nie zapomni o obejrzanej reklamie i pozytywnie ją odbierze.

Najciekawsze i zabawne reklamy samochodów

Przeglądając reklamy aut znajdziemy niezwykle dużo ciekawych pozycji i różnorodnych koncepcji . Do jednych z najbardziej kultowych spotów reklamowych zdecydowanie możemy zaliczyć serię reklam firmy olejowej Pennzoil, gdzie zdecydowano się na pokazanie samochodowego pościgu bez przesadzonych efektów specjalnych. To samo można powiedzieć o znanej każdemu reklamie Renault Clio z chłopakiem sprzątającym bar, który tańczy z miotłą i podśpiewuje sobie.
Popularny ostatnio w kampaniach reklamowych staje się także tzw. “storytelling“. Działa on silnie na emocje odbiorców i nie pozwala tak łatwo na puszczenie w zapomnienie obejrzanego spotu. Pozwala to znacznie wyróżnić się na tle konkurencji i budować więź z potencjalnym odbiorcą. Najlepiej i zarazem najciekawiej z tą koncepcją radzi sobie marka Mercedes, która serwuje widzom przed odbiornikami najróżniejsze gamy emocji, od radości aż po smutek i nawet strach. Narrację tego typu wykorzystuje również w swoich reklamach Chevrolet.
Niektórzy twórcy reklam decydują się na użycie w swoich spotach ironii i humoru, co też może wpłynąć na jak najbardziej pozytywny odbiór danej marki mimo iż samo auto nie jest specjalnie pożądane na rynku, co na przykład sprawdziło się w reklamie Opel Corsy lub u Subaru, gdzie ukazano psy jako kierowców. Mówiąc o zabawnych reklamach często wspomina się także reklamę Fiata Doblo, gdzie zostają ukazani znani jamajscy bobsleiści podczas swojego codziennego treningu przed zimowymi igrzyskami.